MEDITATIE OM JE DIERBAREN TE ONTMOETEN

 

Hier volgt de meditatie:

De wandeling begint bij de duinen. Je loopt door de duinen. De zon schijnt en de wind laat het duingras zachtjes in de wind waaien. Je loopt het duin op en weer een stukje naar beneden. Luister naar de stilte en de rust die er daar heerst. Uiteindelijk kom je via een trap naar beneden op het strand. Je kijkt om je heen en ziet dat je helemaal alleen bent op het strand. Je kijkt naar de zee en ziet hoe  de golven omslaan en op het strand uitlopen. Je voelt de wind door je haren en de zon op je gezicht.

 

Je trekt je schoenen uit en voelt het warme zand onder je voeten. Je gaat op het zand zitten met je gezicht naar de zee en speelt een beetje met je handen en voeten met het zand. Je kijkt hoe de golven omslaan en wat schuim op het water achter laten. Luister naar het ruisen van de zee. Op een gegeven moment sta je op en loop je naar de zee. Je loopt een stukje het water in en voelt het koele water aan je voeten. Laat de rust van de zee goed in je komen. Voel een een zijn met het water, de wind, het zand en de zon. Voel je een met de elementen om je heen.

Dan word je blik getrokken naar een klein stipje dat rechts van je in de verte dichterbij komt. Als het stipje dichterbij komt zie je dat het een persoon is. Je bent dus toch niet helemaal alleen op het strand. De persoon komt steeds dichterbij.

Je loopt zelf ook langzaam in de richting van de persoon. Als je op een paar meter afstand bent van elkaar herken je de persoon als iemand die je in dit leven verloren bent en die je heel dierbaar is. Je voelt de liefde die deze persoon naar je uitstraalt.

Je omarmt de persoon en voelt de liefde die je voor hem of haar voelt. Je luistert of de persoon je iets te zeggen heeft. Misschien word er niets gezegd, maar krijg je een gevoel. Misschien wil jij de persoon iets zeggen wat je ooit nog hebt willen zeggen, maar waar je geen kans voor hebt gehad. Kijk maar wat er komt. Als je denkt dat alles is gezegd en gevoeld, omarm je de persoon en neemt afscheid. Niet voor altijd, maar alleen voor dat moment. Voel geen verdriet, maar dankbaarheid dat je dit hebt mogen ervaren.

Weet dat dit geen afscheid is, want deze persoon zal altijd bij je zijn als je dat nodig hebt. Bedank hem of haar voor deze ontmoeting.

De persoon loopt langzaam bij je vandaan, draait zich nog even om en zwaait.

Als de persoon uit het zicht is loop je langzaam over het strand naar de trap.

Doe je schoenen weer aan en loop de trap op. Loop het stuk door de duinen weer terug naar waar je de wandeling begonnen bent. Voel tijdens de wandeling dat deze ontmoeting je weer nieuwe kracht heeft gegeven voor de komende tijd. Als je weer bij het punt bent gekomen waar je begonnen bent, beweeg je langzaam je handen en voeten. Je opent je ogen.

Je bent weer terug in het nu.

 

Veel succes met deze meditatie, geniet ervan.

 

Liefs Tara.

 

 

* TOP